Para orar cada día

5ª Semana del Tiempo de Cuaresma
Jueves 21 de marzo de 2024. Festividad de Santa Matilde
Comentarios del sacerdote diocesano Xaquín Campo Freire

«Vuestro Padre Abraham se regocijó pensando en ver mi día; lo vio y se alegró»

Juan 8, 51-59

En aquel tiempo, Jesús dijo a los judíos: «En verdad, en verdad os digo: si alguno guarda mi Palabra, no verá la muerte jamás». Le dijeron los judíos: «Ahora estamos seguros de que tienes un demonio. Abraham murió, y también los profetas; y tú dices: ‘Si alguno guarda mi Palabra, no probará la muerte jamás’. ¿Eres tú acaso más grande que nuestro padre Abraham, que murió? También los profetas murieron. ¿Por quién te tienes a ti mismo?». Jesús respondió: «Si yo me glorificara a mí mismo, mi gloria no valdría nada; es mi Padre quien me glorifica, de quien vosotros decís: ‘Él es nuestro Dios’, y sin embargo no le conocéis, yo sí que le conozco, y si dijera que no le conozco, sería un mentiroso como vosotros. Pero yo le conozco, y guardo su Palabra. Vuestro padre Abraham se regocijó pensando en ver mi día; lo vio y se alegró». Entonces los judíos le dijeron: «¿Aún no tienes cincuenta años y has visto a Abraham?». Jesús les respondió: «En verdad, en verdad os digo: antes de que Abraham existiera, Yo Soy». Entonces tomaron piedras para tirárselas; pero Jesús se ocultó y salió del Templo.


Comentario

No evanxeo de Xoán Xesús dialoga moito coas persoas. Xesús fala frecuentemente cos xudeus sen entendérense. Non hai peor xordo que quen non quere oír, cego que non quere ver: diálogos ocos. No evanxeo de hoxe falan da comprensión da morte. Os opositores a Xesús non quixeron oír a voz de Deus Pai nas palabras de Xesús. Nin nas obras ver o seu rostro. Nin captar a súa presenza. “A luz brilla nas tebras pero as tebras non o recibiron.” “Veu á súa casa pero os seus non o recibiron”.

E hoxe? Testemuños sobre Xesús non faltan hoxe: Motivos de tal cegueira hoxe? Sobra vaidade e busca de nós mesmos:

A Igrexa. Podemos volvernos incapaces para sentirmos na comunidade a voz de Xesús, de ver nas súas obras a acción de Xesús.

A Escritura: É posíbel perdérmonos en cuestións secundarias, que non levan á descuberta da vida.

Os Sacramentos: Podemos convertelos en ritos baleiros, perdendo todo significado do acontecemento salvífico do que é protagonista Cristo.

Os nosos irmáns/irmás: Deixarmos de descubrir neles, sobre todo nos máis pobres: o rostro de Deus.

Xesús fálanos da procura sincera do amor de Deus.


Preguntas para reflexionar

· Ver: Como son os meus diálogos con Deus Pai, con Xesús e co Espírito, Señor e dador de vida? Limítome a unha mera relación conceptual ou teño un trato persoal? Déixome envolver por unha amizade real e verdadeira con trato persoal e continuo?

· Discernir: “Que o Deus do noso Señor Xesús Cristo, manteña iluminados os ollos do voso corazón, para que comprendades cal é a esperanza que abre a súa chamada, a riqueza que supón a súa gloriosa herdanza destinada aos crentes”. Amén(Ef 2, 18.

· Actuar: Cando o fixestes con unha/un destes máis mínimos, ese era eu. As actitudes de Xesús co outro: Amor e respecto. Autenticidade. Empatía. Aceptación incondicional e consideración positiva.


Oración

Oh, Deus, non retires de min o teu Santo Espírito. Afiánzame con un espírito xeneroso. Non me deixes lonxe do teu rostro. Amén.