Para orar cada día

7ª Semana del Tiempo de Pascua
Lunes 13 de mayo de 2024. Festividad de la Virgen de Lourdes
Comentarios del sacerdote diocesano Xaquín Campo Freire

«¡Ánimo!: yo he vencido al mundo»

Juan 16, 29-33

En aquel tiempo, los discípulos dijeron a Jesús: «Ahora sí que hablas claro, y no dices ninguna parábola. Sabemos ahora que lo sabes todo y no necesitas que nadie te pregunte. Por esto creemos que has salido de Dios». Jesús les respondió: «¿Ahora creéis? Mirad que llega la hora (y ha llegado ya) en que os dispersaréis cada uno por vuestro lado y me dejaréis solo. Pero no estoy solo, porque el Padre está conmigo. Os he dicho estas cosas para que tengáis paz en mí. En el mundo tendréis tribulación. Pero ¡ánimo!: yo he vencido al mundo».


Comentario

E vós, xa recibistes o Espírito Santo cando aceptastes a fe? – “Nós non temos ouvido dicir nin sequera que existise un Espírito Santo!” (1ª L.). Esta pregunta vale para hoxe. A situación é moi actual. Unha diferenza: Aqueles xa tiñan fe. Hoxe hai unha grande confusión. Unha fe relixiosa moi vacilante. Moi envolta en confusións

“Por que é tan pouco relevante o Espírito na vida, na experiencia dos cristiáns de hoxe? Usamos moito a palabra “carisma”. Pero sábese ben pouco do Espírito Santo. El é quen dá os ”carismas”.

A fe non é certeza humana, segura. Ela nunca elimina completamente as dúbidas e a escuridade. O espello de todos os tempos e de cada comunidade é a persoa. Os discípulos pasan por altos e baixos, coma nós. Fases depresivas. Dispersarédesvos. Chegará a hora da dispersión. Cada un irá para o seu lado. Non vos deixarei sós. Teredes tribulacións. Haberá que loitar. Pero tende valor: eu vencín ao mundo. Enviareivos o Espírito Santo. Credes agora? Fases de euforia: Agora si que falas claro. Sabemos que saíches de Deus. Seguirémoste.

“Ven , Espírito Santo, danos o teu Amor. Mira os baleiros humanos, se ti nos faltas por dentro”.


Para reflexionar

VER. Analicemos as actitudes persoais e mesmo mundiais que se reflicten cada día na prensa ou nas noticias. Quen move os fíos? Que se busca? A xente ten medo! Poñámoslle nome a cada medo que descubrimos no ambiente ou en nós.

XULGAR. A quen lle interesa atemorizar á xente de hoxe? Colaboro eu neses temores por falta dun criterio serio e formado, por falta de ver os intereses ocultos e escravistas actuais da xente? Cales son os valores evanxélicos a promover? Que faría Xesús en cada caso?

ACTUAR. Necesitamos crear grupos de preparación e compromiso por un mundo mellor, máis humanizado, máis xusto. A mensaxe da Ascensión: “Que facedes aí, parados, mirando ao ceo?” “Ide ao mundo enteiro e proclamade o evanxeo a toda a creación”.


Oración

Señor Xesús, que nos deches por Nai a Nai do teu Fillo amado, pedímosche que seguindo as súas ensinanzas e o seu Espírito, traballemos xenerosamente pola renovación do mundo e pola dilatación do Reinado de Cristo. El, que é Contigo, na unidade do Espírito Santo. Amén. (Oración da Misa da Nosa Señora de Fátima).